Instagram en zijn zakelijke voordelen

  • door

‘Dubbeltikken’ is een uitdrukking die wordt gebruikt om de waardering van foto’s op Instagram te beschrijven, als bedrijf zou je zoveel mogelijk dubbeltikken willen krijgen, maar hoe? Moet je investeren in het kopen van volgers of een opgravingsproject starten op zoek naar de geestlamp die je ouders in de achtertuin hebben begraven? Probeer, voordat u de schoppen uitpakt, deze onlangs aangekondigde tools om de aanwezigheid van uw bedrijf op Instagram waardevol te maken:

BEDRIJFSPROFIEL PAGINA’S

Voorheen was het moeilijk voor Instagram-gebruikers om een ​​account van een bedrijf te onderscheiden van een account voor katten, maar met de functie Bedrijfsprofiel is dat een probleem uit het verleden. Door hiervan te profiteren, geeft u klanten met slechts één tik een routebeschrijving naar uw bedrijf – en bovendien kunt u ook een call-to-action voor contact opzetten met keuzes zoals: sms, telefoontje of e-mail.

De berichten zelf zijn identiek aan die van andere accounts, maar zoals eerder vermeld, is het grootste verschil de profielpagina van het account zelf. Zeker als klanten met een enkele tik aanwijzingen en verschillende communicatiekanalen krijgen. Dit vult de leegte die veel ondernemers ervaren: de interesse die op Instagram is gewekt, omzetten in actie.

Als u bijvoorbeeld op de pagina van een kledingboetiek iets tegenkomt dat u leuk vindt, kunt u met één tik contact opnemen om te informeren of een aankoop te doen.

INZICHTEN

Geïnspireerd door Twitter en Facebook, biedt Instagram marketing nu analytische gegevens die bijhouden hoe de inhoud presteert. Bedrijfseigenaren krijgen voor elk bericht gegevens over bereik en vertoningen te zien, samen met demografische gegevens (bijv. Op locatie en leeftijd).

Deze gegevens zijn niet beschikbaar op Instagram zelf, om toegang te krijgen heb je een zakelijke Facebook-pagina nodig die is gekoppeld aan het Instagram-account. Door demografische gegevens en gedragsgegevens van gebruikers te analyseren, kun je Instagram marketing inhoud maken die is gericht op gebruikers die er eerder mee te maken hebben.

PROMOTEN, PROMOTEN, PROMOTEN

Zowel de functie Bedrijfsprofiel als de Insight-functie zijn gratis, maar bedrijven met een royaal advertentiebudget kunnen de functie Promoten gebruiken om best presterende berichten te verbeteren door middel van betaalde advertenties. Instagram marketing zal ook voorstellen welke berichten moeten worden gepromoot, en je kunt de gegevens die zijn verzameld met Insights gebruiken om de best presterende berichten aan te wijzen op basis van je doelgroep.

En dankzij de aanpasbare targetingopties bepaalt u zelf hoe weinig of hoeveel u uw inhoud wilt promoten. Gepromote inhoud wordt ook geleverd met een call-to-action die in de post is ingesloten, bijvoorbeeld: een telefoontje activeren of verkeer naar uw website leiden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *